Terug naar nieuwsoverzicht
28 november 2022
Informatie over energie in eenvoudige taal
Gas en stroom zijn steeds duurder geworden. Veel mensen moeten nu meer betalen. Veel mensen krijgen daardoor problemen met hun geld. De overheid heeft regelingen gemaakt om te helpen. Wij vinden het belangrijk dat iedereen die regelingen kent. Daarom vind je op deze pagina informatie over de regelingen voor energie in eenvoudige taal.
De energietoeslag is er vanaf 2022. Mensen met een laag inkomen krijgen geld. Zo kunnen ze hun energierekening makkelijker betalen. Mensen met een laag inkomen krijgen eerst 800 euro. En daarna nog 500 euro. Samen dus 1.300 euro. Het is een regeling van de landelijke overheid. Die geldt in heel Nederland.
Informatie over de 190 euro in november en december 2022
Iedereen met een contract voor gas en stroom krijgt in 2022 geld. Je hebt een contract als je elke maand geld betaalt aan het energiebedrijf. Je krijgt 190 euro in november 2022. En nog eens 190 euro in december 2022. Jij hoeft niets te doen om het geld te krijgen. Het energiebedrijf kiest hoe het geld bij jou komt.
Lees op deze website meer over energie in eenvoudige taal >


